آرامش کوه
قالب وبلاگ
آرامش کوه
 
نويسندگان

کرامپون ها معمولا” در کوهستان های مرتفع مورد استفاده قرار می گیرد.
انواع کرامپون :
۱) کرامپون های معمولی‌:،که۸تا ۱۰میخ داشته وهم چنان به خوبی مورد اسـتـفاده قرار مـی گـیـرد ولـی برای استفاده درصعود های مشکل یخ و برف کرامپون نوع دوم به تدریج جایگزین آن می شود.
۲) کرامپون های خرچنگی .که ۱۰ یا ۱۲ میخ دارند . این کرامپون در شیب های یخی و برفی بسیار خوب عمل می کندچرا که می توان میخ های جلویی آن را مستقیما” به داخل یخ و برف فرو کـوبـیـد .کـرامـپـون خرچنگی صعود از شیب های تند را بدون کندن جای پا و یا خم کردن بیش از اندازه ی زانوان ( کاری که در مورد کرامپون معمولی لازم است ) امکان پذیر می سازد .

بستن کرامپون.لازم است باز و بسته کردن کرامپون سریع صورت گیرد.هرگونه ﺗﺄخـیری در ایـن کار مـوجـب ایجاد ناراحتی برای افراد گروه می شود .در یـک صعـود مخـتـلـط و طولانی (شامل صخره ،یخ ، برف و …‌‌‌ ) که لازمه آن تعویض مکرر تـجـهـیـزات می باشد.چنین تاخیر هایی می تواند منجر به از دست دادن اوقات گرانبهائی گردد . به خاطر اهمیت این مـوضـوع انـواع مـتـعـددی بـند کرامپون عرصه شده است . این بند ها از جنس چرم یا نایلون بافته شده می باشند، انواع بافته شده ی آن باید برای جلوگیری از سائیده شدن انتهای فلزی داشته باشند.
معموﻵ برای بستن بند کرامپون ترتیبی وجود داردکه می بایست آن را رعایت کرد . بیاد داشته باشید که کلیه سگکهای کرامپون می بایست رو به خارج قرار داشته باشند . می توان بجای بندها و سگک های متعدد از یک تکه بند بطول تقریبا” ۵/۱ متر برای بستن کرامپون استفاده کرد.
اندازه کرامپون: کرامپون را به اندازه کفش کوهنوردی می سازند ولی معمولا” لازم است برای اینکه دقیقا” اندازه یکدیگر باشند آنها را در موقع خرید با هم آزمایش کرد. نباید فاصله ای بین جلوی کرامپون و نوک کفش وجود داشته باشد. پاشنه کرامپون باید بطور مطمئنی پاشنه کفش را در بر بگیرد .کرامپون وقتی کاملا” اندازه کفـــش است که در صورت بلند کردن و تکان دادن پا از کفش جدا نشود . بسیار مهم است که در اســـــــتـفـاده از کرامپون مراحل یاد شده در بالا را رعایت کنید چرا که وجود هر گونه نقصی در کرامپون از اعتماد بــه نفس شما خواهد کاست. کرامپون اندازه بشما اجازه می دهد که وقت زیادی برای محکم بسته شدن بندهای آ ن مصرف نکنید بنابراین خطر سرمازدگی خود را بحداقل می رسانید . استفاده از کرامپون دیگران بــــدون اینکه آنرا اندازه کرده باشید بسیار خطرناک است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ شنبه 13 خرداد 1391برچسب:, ] [ 2:2 ] [ یامور ]
.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

به راستی چه رازی در کوه نهفته هست که هر روز بیشتر از پیش عاشق و دلباخته کوه می شوم
موضوعات وب
آرشيو مطالب
امکانات وب

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 51
بازدید هفته : 55
بازدید ماه : 116
بازدید کل : 2085
تعداد مطالب : 22
تعداد نظرات : 5
تعداد آنلاین : 1

دریافت همین آهنگ